Інвестиційний процес у новій реальності
- Dmitry Zinevich
- 1 вер. 2021 р.
- Читати 2 хв
Оновлено: 3 лют. 2022 р.
Три тренди, які формують запит покупців у 2021 році та у подальшому.

Хоча світ змінився так, як ніхто не міг передбачити на початку 2020 року, COVID-19 та пов'язані з ним перетворення у світовій економіці, та на майбутньому ринку праці, не змогли розвернути глобальну інвестиційну індустрію на 180 градусів. Однак вони загострили і прискорили деякі з процесів перетворень, що розпочались ще до пандемії.
Власники активів та інвестиційні менеджери чинили опір довгостроковим структурним змінам, що випливають з таких тенденцій, як цифрові інновації, що змінюють операційні моделі та бізнес-стратегію, демократизацію даних та гонитву за прибутковістю, що потребує відповідних інструментів та інфраструктури для пошуку нових джерел прибутку. Проте наслідки пандемії посилили необхідність побудови, лідерами сфери корпоративних придбань, перспективного інвестиційного процесу. Від інвестиційних стратегій до операційних процесів – всі аспекти того, яким чином інвестори приймають рішення щодо свого портфеля, і з якими гострими проблемами вони регулярно стикаються у ході роботи.
До них відносяться:
Уповільнення темпу зниження відсоткових ставок чинить тиск на прибутковість
Тривала волатильність та непередбачуваність ринків
Надмірна стурбованість щодо ліквідності та кореляції основних активів
Підвищені очікування інвесторів у питаннях прозорості та зручності для користувачів
Необхідність адаптуватися до частих змін нормативних вимог у різних регіонах.
Ескалація геополітичної нестабільності, торгівельні санкцій та деглобалізації
Невизначеність щодо того, як довго триватиме вплив пандемії
Готуємось до нового Завтра
В останньому Економічному Огляді Міжнародного Валютного Фонду (МВФ), опублікованому в жовтні 2020 року, було зроблено наголос на важливості підготовки до того, що за прогнозами Фонду, буде “довгим, нерівномірним та невизначеним” відновленням – на тлі прогнозних даних про світове економічне зростання на 4,4% у 2020¹ році.
На цьому фоні власники активів та інвестиційні менеджери повинні адаптуватися, розвиваючи необхідні можливості та інфраструктуру у своїх фронт-, мідл та бек-офісах, щоб сприяти їм у забезпеченні позитивної динаміки та сталого зростання.
Тепер, після COVID-19, ці тенденції не тільки збереглися, а й три з-поміж них – значно прискорились:
Розробка стратегій та способів мислення, орієнтованих на цифрові технології, які узгоджуються з прискоренням розвитку цифрової економіки та з більш відкритими та інтегрованими інформаційними екосистемами.
Роль даних та аналітики, як ключових факторів у розробці рішень, звітності та аналізі, а також у підвищенні ефективності, скороченні витрат та зниженні ризиків.
Пошук прибутковості за рахунок збільшення асигнувань на альтернативні інвестиції та у ринки, що розвиваються, а також потреба в інфраструктурі для підтримки цього зрушення.
У міру того, як лідери сфери корпоративних придбань оцінюють, яким саме чином краще реагувати і змінювати свою позицію в сьогоднішньому складному ринковому середовищі, стає ясно, що потрібен новий підхід до застосування бізнес-моделей, інвестиційних стратегій та операційних процесів. Щоб інвестиційні процеси відповідали вимогам майбутнього, власники активів та інвестиційні менеджери повинні брати до уваги ті зміни, які пов'язані з цими трьома тенденціями.