Долаючи наслідки російської навали, пандемії, кліматичної кризи, соціальних хвилювань та проблем з глобальними ланцюжками поставок, бізнес-лідери, політики та інвестори у всьому світі працюють над створенням стратегій у галузі навколишнього середовища, суспільства та управління (ESG), що виводить ESG на чільне місце.
І хоча розробити стратегію складно через величезну кількість факторів і змінних, які необхідно враховувати, проте впровадження ESG в організаціях — процес суттєво складніший. Після декларації цілей на 2030 рік, певна кількість організацій заметушилося, і вже зараз ми можемо спостерігати за тим, як все більше компаній констатують своє відставання в цьому питанні.
Ви дуже ризикуєте, пустивши все на самоплив. Для тих організацій, які не зможуть виконати свої обіцянки, штрафні санкції за невдачу можуть погіршити фінансові результати. Особливо в тому випадку, якщо раніше взяті на себе зобов'язання щодо ESG, не співпадатимуть з фактичним результатам.
Ставки однаково високі для всіх організацій — не залежно від того, на якому етапі свого життевого циклу вони знаходяться, і сам процес досягнення цілей ESG пов'язаний із низкою неймовірно складних викликів, серед яких є такі:
Системні проблеми, які не піддаються безпосередньому контролю
Баланс між створенням довгострокової вартості та тиском короткострокових фінансових потреб
Забезпечення обізнаності та усвідомлення всього, що стосується цілей ESG, серед всіх ваших співробітників
Взаємовідносини виключно з добропорядними постачальниками, неурядовими організаціями (НУО), і навіть із конкурентами — по всьому ланцюжку створення додаткової вартості
Необхідність впровадження оперативних змін у всій організаційній структурі
Розширення крос-функціональної взаємодії та координація всіх ініціатив щодо сталого перетворення.
Отже, яким чином вам конвертувати ваші ESG-наміри — в конкретні кроки у напрямку створення позитивного впливу? Ключовий момент полягає у виборі соціально-орієнтованого підходу до реалізації вашого порядку денного щодо ESG.
Спираючись на досвід KC®, — консультанта, що допомагає організаціям перейти від стратегії до конкретних кроків, ми сформулювали наступні тези:
1. Розвійте плутанину з ESG та імплементуйте ці засади у ДНК вашої організаційної структури. Чи усвідомлюють ваші співробітники, що таке ESG і яке це має значення для них самих та їхнього повсякденного життя? Або ж вони задаються питанням, чи це механізм рейтингів, чи то програма, яка сприятиме сталому розвитку, чи це серія ініціатив, таких як пробудження усвідомленості, чи волонтерські програми. Одну річ можна констатувати напевно: сумбур — ворог швидкого прогресу.
Визначіть для себе від початку, що саме означає ESG і як це співвідноситься з цілями, стратегією та культурою вашої організації. Твердо задекларуйте наміри, надайте соціальну спрямованість тим засобам, за допомогою яких ви маєте намір донести свою історію. І не забудьте матеріалізувати всі ваші коммітменти та заяви за допомогою чітких та послідовних кроків.
2. Розставте пріоритети та створіть деталізовану поетапно дорожню карту. Щоб стимулювати зміни, співробітники та зацікавлені сторони повинні розуміти, яким чином ваша ініціатива ESG рухає вашу організацію вперед. Чітко визначте, чому саме ви віддаєте пріоритет серед усього спектру ESG-ініціатив: де ви відстаєте, де процвітаєте, де адаптуєтесь до змін, а де реалізуєте роль першопрохідця?
Вам не обов'язково бути першим у всьому, але вам потрібен план із чітко розставленими пріоритетами, який дасть стимул для дій (або для їх відсутності) у тих чи інших напрямках. Спираючись на дорожню карту, ви зможете надалі удосконалювати вашу організаційну структуру, щоб більш ефективно керувати ресурсами та зробити результат досяжним, у тому числі шляхом розподілу певних функцій та обов'язків.
3. Створюйте умови для змін, які збільшують ваш вплив. Складність забезпечення відчутного впливу ESG полягає у необхідності застосування комплексного підходу до трансформації, а також високого рівня компетенцій та досвіду. Вам потрібно буде створити структуру змін, яка включає і перше, і друге.
Крос-функціональний характер ESG означає, що бар'єри виникатимуть через конкуруючі пріоритети. Для практичного подолання цього, створіть спеціальну структуру управління, щоб вирішити майбутні завдання, і призначте єдину відповідальну особу, щоб забезпечити підзвітність даного заходу. Команда з впровадження змін, орієнтованих на ESG, яка фокусується на впровадженні соціально-орієнтованих підходів у всіх напрямках своєї діяльності, має стати рушійною силою вашого ESG-впливу.
4. Сформулюйте та впровадьте чіткі норативи у мисленні та поведінці. Щоб досягти успіху в масштабах усієї організації, ESG не може сприйматися як комплекс рядових завдань і потребує іншого підходу. Люди повинні відчувати, що вони є не об'єктом, а суб'єктом цих змін. Всі повинні відчути, що вони є невід'ємною їх частиною.
Але також дуже важливо, щоб лідери зуміли забезпечити безпечні умови роботи та заохочували практичного мислення за принципом "вчися в процесі роботи", тим самим надаючи простір для експериментів, прикладного навчання та спільного пошуку нових відповідей. З таким мисленням виникає потреба у терпінні, а також у визнанні та аргументації того, що все ж таки варто докласти певних зусиль для їх реалізації.
Великі ідеї можуть прийти звідки завгодно — особливо їх варто очікувати від тих, хто захоплений самою ідеєю, а значить, надання можливості співробітникам взяти на себе ініціативу і поекспериментувати, за умови помірних ризиків, допоможе вашій організації швидше перейти до шуканих світоглядних і поведінкових моделей.
5. Мотивуйте ваших лідерів та заохочуйте їх на щоденні дії. У той час, як довгострокові цілі змушують нас зосередитися, протиріччя між довгостроковим створенням цінності та короткостроковою відповідальністю, робить критично важливим те, щоб керівників не карали, якщо результати досягаються повільно.
Розбийте довгострокові цілі на етапи із визначенням конкретного результату, з можливістю виміряти прогрес та досягнення. Збалансуйте заохочення лідерів, щоб заохочувати поєднання традиційних показників ефективності та показників ефективності ESG. Попросивши керівників пояснити, чому їхня бізнес-модель і методи є стійкими, і надавши їм дозвіл на критичні компроміси, ви тим самим надасте їм інструменти, необхідні для забезпечення довгострокового успіху.
Приведення вашої стратегії ESG у дію — це найважливіший крок, який ваша організація здатна зробити, щоб мати можливість переконатися у тому, що це — справжнє благо. Зосередьте вашу увагу на людях, і тоді ви можете матеріалізувати свої ESG-наміри і отримати потрібний результат з першої спроби.
Провідна незалежна консалтингова компанія зі стратегічних комунікацій та ESG-консалтингу
KC® є провідною незалежною консалтинговою компанією з комунікацій та ESG в Україні, яка має команду з 50 спеціалістів та понад 100 клієнтів. KC® — це ключовий гравцець у сфері стратегічного консультування, інституційних взаємовідносин та ESG, що встановлює стандарти комунікації та соцальної відповідальності в Україні та у всьому світі. Дивитись більшеe ›