top of page

Доступ до фінансування: чому важлива історія вашого капіталу?

  • Фото автора: Mykola Trofimov
    Mykola Trofimov
  • 8 трав. 2023 р.
  • Читати 4 хв

Оновлено: 9 трав. 2023 р.



KC® — це найбільша спеціалізована консалтингова компанія із України, що спеціалізується на комунікаціях з інвесторами. CEO компанії пояснює, чому взаємовідносини з інвесторами (IR) відіграють дедалі важливішу роль для компаній, і що саме має забезпечити позитивну історію капіталу.



Дмитро Зіневич працював у сфері внутрішніх відносин із інвесторами в таких компаніях, таких як NRC., перш ніж визначив цікаву нішу на ринку. Його компанія KC® є найбільшою спеціалізованою консалтинговою компанією зі зв'язків з інвесторами в Україні, яка працює з підприємствами всіх розмірів, від компаній, що підтримуються приватними інвестиціями та мають намір залучити капітал ззовні, до компаній, що входять до списку Forbes 100.


Відносинам з інвесторами часто не приділяється достатньо уваги, коли компанії проходять процес підготовки до залучення нового капіталу, але насправді це критично важливий елемент, який необхідно правильно реалізувати, адже у разі невдачі це може призвести до серйозних наслідків. "Перші 12 місяців перебування в громадському просторі ви встановлюєте репутацію своєї управлінської команди і розкриваєте уявлення про те, як ви збираєтеся взаємодіяти з навколишнім середовищем та спільнотами", — говорить Дмитро. "Якщо ви зазнаєте невдачі в цьому питанні, особливо в перші 12 місяців, це може призвести до катастрофи з точки зору оцінки компанії".


Взаємовідносини з інвесторами (IR) — це спеціалізована форма спілкування з вашою цільовою аудиторією. Дмитро є досвідченим фінансистом і має в своєму розпорядженні чисельну команду дипломованих аудиторів та аналітиків. Вся суть полягає у розкритті інформації про компанію таким чином, щоб інвестори мали змогу ухвалити виважене інвестиційне рішення.


Фахівці, що спеціалізуються на зв'язках з інвесторами описують цілісну картину, засновану на фінансових даних, з детальним розумінням того, що саме має знайти відгук у тієї чи іншої аудиторії інвесторів. Компанії повинні виділятися із загальної маси за допомогою їх якісних параметрів.


"З точки зору комунікації, є безліч тривожних сигналів",— каже Дмитро. “Компанії, які процвітають у комунікаціях з інвесторами, здатні легко переконати всіх у своїй порядності. Вони системно та регулярно спілкуються зі своєю аудиторією інвесторів”.


Є три найважливіші фінансові аспекти, які формують позитивну історію акцій:

  • По-перше, як компанія отримує дохід; її клієнтська пропозиція, конкурентні переваги та ринкові можливості.

  • По-друге, механізм перетворення доходів на окупність; позиція щодо витрат, операційний важіль, грошовий потік та податкова ефективність.

  • По-третє, як саме адмініструється повернення вкладених коштів та як реалізується масштабування бізнесу.


Крім цих трьох найважливіших областей, нефінансові розкриття інформації, такі як цілі сталого розвитку та соціальна відповідальність, набувають все більш вагомого значення. Зрештою, це тон голосу та трансляція культури компанії. Всі ці нюанси легко загубити у процесі взаємодії з консультантами, такими як банкіри та юристи, що залучені до роботи зі структурування транзакції.


"Інвестори шукають баланс між розумінням того, куди ви збираєтеся рухатися в довгостроковій перспективі, і тим, що компанія має намір робити у найближчі 12 місяців".


Для компаній, які перебувають у процесі залучення коштів, IR-підрозділ часто зазнає невдачі, або через брак знань у сфері взаємовідносин з інвесторами, або через брак ресурсів. Фахівці зі зв'язків з інвесторами, наприклад, знають, як адаптувати історію капіталу компанії до різних аудиторій інвесторів, що вимагає різного рівня деталізації підходів до способів комунікації. Наприклад, універсальних роздрібних інвесторів може задовольнити безпосередній спосіб комунікації, адже їм достатньо покладатися на інформацію, що публікується на веб-сайті компанії, на відміну від інституційних інвесторів.


Коли доходить до справи, найчастіше вище керівництво, особливо директори-засновники, хочуть брати участь у кожній розмові з інвестором. "Залучення капіталу — це дуже відволікаючий і трудомісткий процес, і керівництво має продовжувати вести бізнес у звичному темпі",— говорить Дмитро. Саме тут спеціаліст з інвестиційних комунікацій може допомогти керівництву краще розподіляти свій час, визначаючи, які інвестори мають бути у пріоритеті для зустрічей. Критично налаштовані інвестори абсолютно точно повинні отримати годину часу генерального директора, або фінансового директора, для спілкування віч-на-віч, а ось роздрібним інвесторам часто достатньо штатного фахівця із взаємодії з інвесторами, або консультанта, який вестиме діалог від імені управлінської команди”.


Довгострокова історія акціонерного капіталу компанії повинна залишатися досить послідовною на кожному етапі її формування, включаючи фінансові показники, ключові метрики ефективності та операційні оновлення, які забезпечують середньострокові маркери ефективності бізнесу. І, таким чином, ви прагнете створити органічну та близьку серцю історію, оскільки значна частина інвесторів повертатимуться до цієї компанії щоразу.


"Більшість структури, пов'язаної з комунікацією з інвесторами, досить стаціонарна, як у компаніях з невеликою капіталізацією, так і у великих компаній",— пояснює Дмитро. “Якщо ви плануєте залучати інвесторів, або стати публічною компанією через два-три роки, почніть вибудовувати вашу структуру комунікацій прямо зараз. Ви можете це реалізувати, значною мірою, відповідно до тих стандартів, за якими звітує публічна компанія. Дуже корисно сформулювати історію капіталу до того, як ви перейдете на стадію реалізації транзакції”.


Завданням IR також є забезпечення всіх зовнішніх та внутрішніх комунікацій, які можуть залучити потенційних інвесторів, включаючи клієнтів та співробітників. Послідовний обмін повідомленнями на вашому веб-сайті, та внутрішні комунікації, допомагають закласти основу вашої історії.


“Один із наших клієнтів готував річні звіти відповідно до стандартів публічної компанії протягом п'яти років, перш ніж вона реально стала публічною. Це поставило їх у справді сильну позицію, коли вони вийшли на лістинг, оскільки підготовка цих інформаційних матеріалів потребує значної обдуманості та витрат. Якщо у вашій організації вже інтегровані ці внутрішні параметри звітності, вам не буде про що турбуватися, коли ви презентуєте свій перший набір фінансових документів вашим потенційним інвесторам. Такий набір документів також є сховищем інформації про бізнес, яку інвестори можуть переглядати в рамках процесу прийняття інвестиційних рішень”.


Використовуючи велику базу даних, що надається NRC., ми розробляємо спеціалізовані рішення для реалізації ефективної комунікації з інвесторами, яка поєднує у собі практичне вивчення найкращих практик у сфері IR та теоретичні знання. Ми сподіваємося, що це має вивести на ринок нове покоління професіоналів у галузі IR, які підтримуватимуть ділову спільноту по мірі того, як IR стає все більш необхідним”.



 


Провідна незалежна консалтингова компанія, що спеціалізується на стратегічних комунікаціях


KC® — провідна незалежна комунікаційна консалтингова компанія із України з командою понад 50 осіб, та більш ніж 100 клієнтами. KC® є ключовим гравцем у галузі стратегічного консалтингу та інституційних відносин, встановлюючи стандарти корпоративних комунікації в Україні та в усьому світі. Більше ›




bottom of page